Pagina's

maandag 10 oktober 2011

Vegetarische spread van bonen en paprika

Spread van bonen en geroosterde paprika
Als je eens wat anders op je brood wilt dan pindakaas of jam, maak dan deze heerlijke paprika en bonen spread klaar.  Het gerecht is in minder dan 10 minuten klaar. De combinatie van granen (brood) en eiwitten (peulvruchten) zorgt ervoor dat je lichaam alle voedingsstoffen er goed uit kan halen.

Wat heb je nodig voor deze snelle spread? (ik heb de bonen en paprika's kant en klaar gekocht):

- 400 gram witte bonen
- ca. 200 gram geroosterde paprika (bij mij 3 stuks)
- 50 gram geschilde komkommer
- snufje zout en peper
- eetlepel goede, koud geperste olijfolie

De bonen en paprika's spoel ik eerst even af onder koud water. Hierna doe ik alles, inclusief de komkommer en olie, bij elkaar en maak ik er een soepele spread van met mijn staafmixer. In een paar minuten heb je een lekker, vegetarisch, voedzaam broodbeleg. 's Avonds bij een stokbroodje of als saus in je pita broodje is het natuurlijk ook genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten